خبرهای گردشگری استانبول ترکیه
نوشته شده توسط : تور استانبول

-گردشگری-ایران-و-ترکیه.gif

سرمایه گذاران ترکیه حداقل 10 هتل در ایران خواهند ساخت و هر دو کشور پروازهای خود را در تلاش برای تقویت گردشگری هر دو کشور افزایش خواهند داد. بنا به گزارش رویترز مقامات گردشگری ایران و ترکیه در تاریخ 12 مه قراردادی بر اساس مضمون فوق را به امضا رساندند.این توافقنامه در تهران، توسط وزیر گردشگری ترکیه و مسعود سلطانی فر معاون گردشگری رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به به امضا رسید. اونال و سلطانی فر و نمایندگان همراه راه های تقویت گردشگری را مورد بحث قرار دادند. با توجه به توافقنامه سرمایه گذاران ترکیه بیش از 10 هتل در کلانشهرهای تهران،اصفهان،شیراز،تبریز و مشهد خواهند ساخت.

 

بسته های مشترک برای مناطق دور

هر دو کشور نیز تجربیات خود را در ضمینه های راه اندازی کمپین های تبلیغاتی مشترک و بسته های تور برای کشورهای دور از جمله چین، هند، اندونزی و مالزی به اشتراک خواهند گذاشت. آقای سلطانی فر در مراسم امضای توافقنامه از شهروندان ترکیه برای سفر به ایران دعوت کرد. بازرگانان ترکیه که به فکر سرمایه گذاری در ساخت و ساز هتل در ایران بودند با همتایان خود به بحث و تبادل نظر پرداختند.همینطور طرف ایرانی : درست مثل ترکیه که یک مقصد توریستی خوبی برای ایرانیان است ، ما انتظار گردشگران ترکیه برای سفر به ایران را داریم. پس از یک بحران حاد دیپلماتیک بین ترکیه و روسیه در ماه نوامبر گذشته زمانی که نیروهای مسلح ترکیه یک هواپیمای جت روسیه که از نقض حریم هوایی ترکیه در مرز سوریه را هدف قرار داد، تعداد گردشگران تور استانبول روسی برای سفر به ترکیه به طور چشمگیری کاهش یافته است.درآمد گردشگری ترکیه با 16.5 درصد افت در سه ماهه اول سال 2016 در مقایسه با مدت مشابه سال 2015 به دلیل بحران روسیه و افزایش نگرانی های امنیتی کاهش یافته است. به همین دلیل کاهش گردشگر مقامات ترکیه را به تکاپو برای حل و جایگزینی بحران از طریق ایران وا داشته است.بر اساس اطلاعات رسمی ، در مجموع 1.7 میلیون ایرانی در سال 2015 از ترکیه بازدید کردند، که ی 6.9 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است. در دوره چهار ماهه اول سال 2016، 467833 نفر ایرانی از ترکیه بازدید به عمل آورده اند که نسبت به زمان مشابه پارسال 7.4 درصد رشد داشته است.


-گردشگری-حلال-ترکیه.gif

وزیر گردشگری در افتتاحیه کنفرانس گردشگری حلال 2016 در استان مرکزی آناتولی قونیه گفت: ترکیه سرعت کار خود را برای توسعه گردشگری حلال افزایش می دهد تا تعداد بیشتری از گردشگران مسلمان را پذیرا باشد.اونال گفت ترکیه در حال افزایش تلاش های خود برای افزایش گردشگری حلال است، که دارای یک سهم از حدود 12 درصد در گردشگری جهانی است. تعداد گردشگران مسلمان که از کشور ترکیه بازدید کردند بیش از 7.6 میلیون نفر بوده که به نسبت سال قبل 30 درصد افزایش داشته است. او گفت که گردشگری حلال گردشگری است که به پیام نشان دادن احترام به ایمان، مقررات و راه زندگی مردم مسلمان است.

اونال اشاره کرد که برخی از 1.2 میلیارد نفر که در سراسر جهان در سال 2015 مسافرت کرده اند، ایجاد یک بخش به ارزش حدود 1.5 تریلیون دلار کرده اند.یک مطالعه اخیر نشان داد که تعداد تخمینی گردشگران مسلمان مسافر در سطح جهان در سال 2015 117 میلیون نفر بوده و گردشگری حلال نزدیک به 10 درصد از کل بخش گردشگری را شامل می شود. پیش بینی می شود تا سال 2020 این افزایش به رقم 168 میلیون نفر و حدود 11 درصد از سهم کل بازار را شامل شود و ارزش آن به بیش از 200 میلیارد دلار برسد. در آینده ترکیه میزبان 50 میلیون گردشگر و درآمدی بالغ بر 50 میلیارد دلار تا سال 2023 در صدمین سالگرد جمهوری ترکیه برسد. اونال گفت: با توجه به داده ها از سازمان جهانی گردشگری، تعداد زیادی از مردم که برای اهداف فرهنگی، هنری ، تاریخی و مذهبی به ترکیه سفر خواهند کرد تا سال 2030 افزایش می یابد. کنفرانس گردشگری حلال، اولین بار در سال 2014 در قونیه 03 تا 05 می برگزار شد. نمایندگان بیش از 30 کشور از جمله امارات متحده،عربستان سعودی،ایران،کرواسی،سنگاپور،بریتانیا،ایالات متحده،مالزی،اندونزی،آفریقای جنوبی،کویت و قطر در کنفرانس حضور داشتند.





:: موضوعات مرتبط: هتل های استانبول , ,
:: برچسب‌ها: تور استانبول,اخبار گردشگری استانبول ترکیه,خبرهای گردشگری استانبول ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: